Kveldsstund

IMG_5169

Denne uka har jeg hatt ekstra behov for lange kvelder. Jeg er B-menneske og morgentrøtt, så for å få en mest mulig smooth morgen før jobb, bør jeg helst være i seng rundt kl 22. Men det er jo så tidlig! Så typisk nok, når klokka tikker mot leggetid, da setter jeg igang med små eller store prosjekter. Og da synes jeg det er så hyggelig at jeg bare vil fortsette.

I kveld gjør jeg ikke noe fornuftig, men jeg koser meg sånn! Har tent lyslenke på balkongen og ligger på tvers av senga med macen og finner inspirasjon til min lille uteplass – mens jeg hører på podcast. Det er noe deilig med å ha litt TV-fri, og det har jeg gjort bevisst denne uka. Uvanen min er at jeg slår på TV’en med det samme jeg kommer hjem, mest for å ha litt lyd i rommet. Men blikket dras jo mot skjermen, så selv om jeg tenkte den bare skulle stå på i bakgrunnen, så får jeg ikke gjort så mye praktisk. Med podcast eller radio derimot, kan jeg pusle med mange ting mens jeg hører på. Jeg blir mer kreativ og jeg finner gnisten og roen samtidig. Utrolig deilig! Gleder meg til flere varme sommerkvelder med bevisst bruk av kvalitetstida.

Oupsii! Nå er klokka 23:50 – godnatt!

Leave a Reply

