Skjønn film

Forrige forrige uke hadde Skjønnheten & Udyret premiere i Norge. Jeg dro sammen med ei venninne til Colosseum kino. Der ble vi møtt av filmmusikken ute, ballongportal, fakler og roser, og alle ansatte hadde på seg kostymer fra filmen. Veldig gøy!

Men viktigst av alt; filmen var helt magisk!! Jeg synes den har fått ufortjent dårlige kritikker. I mine øyne er dette den beste filmatiseringen av en disneyklassiker i nyere tid. Hele storyen er bevart, men vi får samtidig et større bilde av hvem Belle og Udyret er. Kostymene og scenografien er slik man husker det fra tegnefilmen, bare enda litt flottere.

Da rulleteksten kom over skjermen og vi begynte å snakke om filmen, da silte tårene. Jeg ble plutselig så rørt. Alt var bare så storslått løst, så respektfullt, så magisk, så hjertegodt.

Vi så filmen i 3D og det var flere fiffige effekter, men øynene mine slet med å fokusere gjennom hele filmen. Så nå gleder jeg meg til å se den på nytt veldig snart – i 2D.

Så der har du mitt beste tips for både store og små denne helga! Verd å se ❤

Leave a Reply

