cropped jeans - STYLE NOTES

Et lite jeansprosjekt

Det slår aldri feil – februar kommer og jeg er ferdig med vinteren. Et lite solgløtt, og jeg forventer at vi kan gå med bare ankler innen ei uke eller to. Feilkobling. Det hjelper jo ikke at vårmoten har kommet i butikk og det bugner av pasteller, blomstermønster og lyse jeans.

En trend som ser ut til å holde seg fra i fjor, er jeans i ankellengde med skåret kant nede. Så den siste uka har jeg vært på jakt etter et par slike «vårjeans». Men det er så vanskelig å finne den riktige passformen, lengden, fargen og slitasjen. Jeg elsker high waist-bukser og hadde ikke lyst på hullete jeans nå. Men den rufsete kanten nede ville jeg ha.

Så da ble løsningen å fullføre looken selv. Jeg fant et par lyse ankeljeans med høyt liv på Weekdays, klippet forsiktig langs kanten nede og fant frem sprettekniven for å trekke trådene på tvers. Jeg valgte å trimme den fluffy kanten tilslutt. Dette er også en smart måte å gi en ny look til gamle jeans, og du har full kontroll på designet selv.

 

 

Leave a Reply

