Kickstart på uka!

Marte ShapeUp - Style notes
Foto: Vegard Kleven

Mandag er mandag, og B-menneske som jeg er, starter jeg som regel uka stuptrøtt. Men jeg har lagd meg verdens beste vane, og det er å gå rett fra jobb til dansetime på SATS. Og uansett hvor trøtt jeg har vært tidligere på dagen, så ender jeg opp med energi i taket og verdens bredeste smil. Og de som sier dans ikke er trening, kan ta seg en bolle! Timen avslutter alltid med finale, og selv om jeg var kjempesliten i dag, så sa det «klikk» i hodet mitt da finalelåta kom på. Instruktøren hadde endret halve koreografien fra forrige gang – og byttet låt. Og mitt eurovisionhjerte boblet over av energi da vi skulle gi alt vi hadde til den smårocka låta til Russland fra i fjor. Herreguuuuuud så gøy!!

Nå fremstår poster om trening fort som skryt, men jeg vil bare prøve å dele den euforiske følelsen jeg sitter med etter denne timen. Trening påvirker både kropp og sinn i positiv retning, det er det ingen tvil om. Jeg har aldri hatt særlig selvtillit når det kommer til idrett, og jeg er ekspert på å finne unnskyldninger. Så da er det ekstra viktig å finne noe morsomt og lystbetont å starte med, for å bygge opp mestringsfølelsen. Og dette er en «note to self» om at jeg alltid må prioritere å gå på dansetrening – fordi det gjør meg lykkelig. Håper du også finner din favoritt-time, uansett om du trives best i vann, med ball, til fjells, på sykkelen, i yogapositur eller med dansesko.

Leave a Reply

