DIY – flower edition

Blomsterbukett - STYLE NOTESEndelig fredag! Det er alltid hyggelig å pynte med friske blomster til helga. Jeg er ikke utstyrt med veldig grønne fingre, så buketter passer meg utmerket. I går gikk jeg innom Mester Grønn og de hadde fått så mye fint! Og de kjørte «3 for 2» på flere varianter. I utgangspunktet er jeg helt imot «3 for 2»-tilbud, spesielt når det gjelder mat og klær. Man lokkes til å kjøpe unødvendige ting og søppelberget vokser. Slutt med det! Gi meg rabatter på én vare, så kan jeg velge å kjøpe tre – hvis jeg har behov.

Når det kommer til blomster så bruker man jo alt man kjøper uansett. Og det er hyggelig å kunne sette sammen sin egen bukett uten å tømme kontoen. Så mens snøen lavet ned ute, lagde jeg en vinterhvit bukett til stua. De vakre eucalyptusbladene skaper både liv og fylde til buketten. De er også godt egnet til å tørke, så du kan senere lage kranser, pynte gaver eller pynte hver kuvert til middagsselskapet med dem.

Finn fram en vase og en skarp kniv, og sett sammen din egen blomsterkombinasjon til deg selv eller noen du har kjær. Hurra for helg!

Leave a Reply

