Tulipaner og interiør - STYLE NOTES

Ny start

Overgangen mellom månedene er ikke noe jeg vanligvis tenker så mye over, men akkurat desember-januar er så full av kontraster, føler jeg. Desember er lun, mørk, levende lys, pledd, maksimalisme og innekos. Vi henter fram pynt og lager stemning hjemme. Når januar kommer, melder behovet seg for renhet. Ny start, lysere dager, enkelhet, rydde ut, forandre, rense litt opp i livet. Ordning och reda som de sier i nabolandet.

Jeg har ikke for vane å lage nyttårsforsetter, men det er noe fint over å tenke på hva man vil fylle det nye året med. Jeg leste et sted om noen som delte opp nyttårsforsettene, og heller lagde fokusområder for hver måned. Det hørtes mer overkommelig ut. Hvis man kan bli litt mer bevisst på noe hver måned, kan man kanskje på den måten kanskje skape nye, positive vaner. Fokus på trening, mindre sukker, hvit måned, kjærlighet, flere kulturopplevelser, velvære, helsesjekk, mobilfri eller hva det enn måtte være. Det er uansett enklere å ta tak i en ting av gangen.

Månedens nyttårsforsett blir å rydde og organisere i leiligheta. Ned med noe pynt, rydde i skuffer og skap, rydde i hår- og sminkeprodukter (ja, de har faktisk holdbarhetsstempling) og selge ting som ikke er i bruk. Jeg er ekspert på å samle og har vanskelig for å kvitte meg med ting. Men det er noe utrolig rensende ved å rydde fysisk. Jeg føler jeg ser ting klarere når det er ryddig rundt meg. En god start på et godt nytt år.

Leave a Reply

