Bruk, men ikke kast!

Overgangen til en ny sesong er ei god anledning til å rydde litt i klesskapet. Jeg er en håpløs samler og ser nytte i det meste. Jeg tenker som regel at «den kan jeg sy om» og «den kan sikkert bli et kostyme en gang» osv. Men det er jo begrenset hvor mye plass det er i det skapet da…

I dag og i morgen pågår Tekstilaksjonen 2016 på Jernbanetorget i Oslo. Så hvis du bor i Oslo, bør du ta turen og levere inn tekstiler av alle slag; brukbart eller ødelagt, for all tekstil kan gjennvinnes! I tillegg kan du få gode tips om hvordan du kan reparere klær eller sy om. Supert tiltak og et ekstra push til å ta høstoppryddinga. Dersom du ikke bor i hovedstaden, vil jeg virkelig anbefale å benytte tekstilcontainerne fra Fretex/UFF. De finnes over hele landet, og det er fint å tenke på at noen kan få glede av ditt plagg igjen.

Lindex har også startet et samarbeid med Fretex denne høsten. Så om du leverer en full bærepose med tekstiler i en lindexbutikk, får du -25% på et nytt plagg der og da. Jeg har allerede testet det ut, og for rabatten unnet jeg meg lekkert, nytt blondeundertøy. Superfornøyd!

 

Bedre plass i skapet, bedre samvittighet og en god gjerning for miljøet.

Leave a Reply

