Staycation

  
Nå har det vært stille her ei stund, beklager det. Kunne hatt dårlig samvittighet for det, men velger å la være! Nettopp fordi dette er mitt fristed – min arena for inspirasjon og godfølelse. Og det er også det jeg har hatt fokus på denne sommeren generelt. 

Jeg hadde ei ferieuke i juli og da valgte jeg å bli her i hovedstaden. I stedet for å stresse med alt man burde-burde når det er ferietid, kjente jeg etter hva jeg virkelig trengte nå. Og svaret var fri. Åpen timeplan, følge lysten, lade batteriene. Staycation, som det så trendy heter når man ferierer hjemme. Og det var utrolig deilig! Det er noe med å kunne nyte byen sin på dagtid, sitte lenge oppe (er jo B-menneske by heart), møte venner, sitte på utekafé, plaske med beina på brygga, ta seg et bad i fjorden, unne seg noe fint. 

Så er ikke dette en feriefasit. Men en mulighet. Og for meg, akkurat nå, var det helt perfekt!  

Leave a Reply

