Tropisk aften - STYLE NOTES

Tropiske vibber

Som mange vet, elsker jeg temafester! Ikke alle er så begeistret for å kle seg ut, men en temafest behøver ikke bety karneval. Som vertinne kan jeg like å ha et tema som utgangspunkt for å finne ei retning for dekorasjon og meny. Her kommer inspirasjon til tropisk aften.

Tropisk aften - STYLE NOTES

DEKORASJON:
Jeg er ikke så fargesprakende, så jeg gikk for en glamorøs look i hvitt, gull, grønt og litt sort. Hvis du får tak i palmeblader, gjør de hele forskjellen. Jeg satte dem bare i en vase for å få litt høyde på bordet, men de er også fine å bruke som kuvertbrikker hvis du skal ha middagsselskap. Ananas er utrolig dekorativt og kokosnøtt er også morsomt. Sugerør i gull/hvitt fant jeg på TGR og de lekre popcornbegrene er fra Lagerhaus. Palmeservietter og grønne telysholdere er også fra Lagerhaus.

VELKOMSTDRINK:
Som velkomstdrink gikk jeg for noe som egentlig er en supergod dessert: Mangosorbet med prosecco. Tidligere har det vært vanskelig å få tak i sorbet, men nå var det faktisk tre ulike produsenter å velge mellom på dagligvarebutikken. Legg ei kule i et glass og hell over prosecco. Pynt med en parasoll eller sett en stjernefrukt på kanten. Utrolig friskt og godt!

KAKER:
Pavlova er et fruktig, friskt og godt valg til fest. I tillegg er det supert for gjester med glutenallergi, da det ikke er mel i den. Jeg valgte å lage kremen laktosefri også, og jeg tror ingen kunne merke noen forskjell. Jeg skal lage et eget innlegg med oppskriften.
Jeg lagde også ei enkel og saftig sjokoladekake i langpanne, som jeg pynta med glasur, kokos og gullsjokolade.

MUSIKK:
Musikk setter stemninga, så jeg satte sammen ei tropisk spilleliste i full fart! Mange gamle hits som får fram et smil. Lag den selv eller lån min «Tropical mix» 🎶

Tropisk aften - STYLE NOTES

Håper du fikk noen ideer og lyst til å lage temafest! Og selv om jeg ikke hadde bedt om det, hadde gjestene latt seg inspirere med blomster i håret, stråhatter og fargerike klær. Utrolig gøy!

Leave a Reply

