Ikke bare barre

Jeg har testet en av høstens nyheter på SATS; gruppetimen Barre. Den er inspirert av ballettdansernes styrke- og teknikktrening, og er en hit blant kjendisene i Hollywood og New York. Bevegelsene er relativt rolige, men om du gjør det riktig, blir du fort varm, og jeg var i allefall støl i dagevis etterpå… (det sier kanskje mer om meg!?). Det er mye å tenke på i starten, med holdning og armer, men håper det kommer seg etterhvert. Kan ikke si jeg følte meg som prima ballerina på første time, men øvelse gjør (forhåpentligvis) mester! Det er ulike instruktører på timene, og jeg likte best å forholde meg til en instruktør som hadde danset ballett i flere år, selv om timen inneholder vanlige styrkeøvelser også. Du trenger ikke noe spesielt utstyr eller bakgrunnskunnskap for å delta på timen. Ha på deg ledige klær, og helst ikke sko. Sokker som du bretter slik at de dekker halve foten er smart, da får du grep i gulvet, men samtidig litt glid. Egentlig burde jeg jo ikke anbefale denne timen, ettersom det allerede er lange ventelister hver uke. Men jeg skriver jo om det jeg liker, og dette blir definitivt en del av treningshøsten for min del. Blir du med?

2 thoughts on “Ikke bare barre

Leave a Reply

